Blyerts

Hehe, gick inte så bra det där... att jag har haft fullt upp är väl inte riktigt sant, men har inte suttit hemma en hel dag iaf, och har inte suttit framför datorn mer än en liten stund nån gång.

Hur som helst, tänkte visa några teckningar jag har ritat nu. Alla är ritade med blyerts, vilket jag helst ritar med då man kan variera det så mkt, från hårda streck till ljusa skuggningar. En del är gamla och en del är nya. Lite olika stilar som ni ser, jag har varierat mig rätt mkt genom åren ;)





Dom här två föreställer mina syskon och är målade för några år sen.



Även den här är några år gammal, och jag ritde den när jag läste en del manga, det här är Ichigo, Masya och Masaya från Tokyo Mew Mew - den förstaz mangan jag läste om jag minns rätt :)



Den här hästen kommer jag faktiskt inte ihåg när jag ritade den, så det måste ju ha varit ett tag sen...



Haha! Den här kommer jag ihåg. Jag läste väldigt mkt teckningsbloggar och ville så gärna hitta en "egen stil" så jag exprimenterade hela tiden och gjorde alla möjliga konstigheter. Var nog ett år sen, men jag har kvar den iaf :)



Också en mangateckning, men den här gjorde jag ungefär samtidigt som den förra, för ett år sen typ. Har för mig att jag gjorde den i skolan lite snabbt.



Den här målade jag av en porslinsprydnad som jag har fått av min farmor :)



En tjej i min klass var helt galen i ett koreanskt popband som heter Super junior ett tag. Här målade jag av en från bandet/gruppen (har för mig att han hette LeeTeuk elr nåt) för att glädja henne antar jag x) Inte särskilt likt men gillar den ändå :) gjorde visst aldrig färdigt den märker jag nu. En del hårda linjer i hår och ansikte bl.a, och har börjat på en arm där nere till höger som ni ser och lämnat kroppen helt. Lite konstigt, för jag brukar alltid börja med konturerna... Aja







En bild som jag målade av en tjej ni kan hitta här (länk)

Har ingen scanner så blev att ta kort på teckningarna, så ursäkta den lite halvkassa kvalitén och blått färgstick.

Kommentarer
Postat av: Catwalkqueen

Nej men! =D Så glad jag blev och så fint du ritar! =) Jag ska skriva ett inlägg sen och visa din fina bild =)

Kram

2010-04-05 @ 21:01:51
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0